FANDOM

Wielka Republika Karaibów - państwo położone w Ameryce Środkowej na wyspie Eire Nua (pol. Nowa Irlandia) i w ujściu rzeki Missisipi. Pierwsze państwo europejskich kolonizatorów w Ameryce, które się w pełni uniezależniło.

Położenie

Wielka Republika Karaibów leży na wyspie Eire Nua, co po polsku znaczy "Nowa Irlandia". Dominuje tu klimat równikowy wilgotny. Po za tym, Republika kontroluje także znaczne obszary w dolinie Missisipi oraz w Ameryce Środkowej.

Karaiby mapa

Mapa regionu w okolicach 1600 roku.

Legenda:
Fioletowy - Wielka Republika Karaibów
Jasno zielony - Kolonie Prowansji na Karaibach
Szary - tereny nieskolonizowane.

Historia

Na Eire Nuę pierwsi osadnicy zaczęli przybywać z Irlandii w II połowie XVI w. W bliżej nieznanych okolicznościach i czasie, karaibskie posiadłości tegoż królestwa zbuntowały się. Powstanie to zakończyło się powodzeniem. W miejscu dawnej zwierzchności koronie, lokalni Irlandczycy stworzyli demokratyczną republikę z Wielkim Konsulem na czele. Prawdopodobnie pierwszym z nich był niejaki Sean Barry. Wiadomo, iż w 1600 roku miały się tam odbyć wybory. Niestety nie wiemy, kto w nich startował i kto wygrał.

Karaiby1700

Wielka Republika Karaibów w 1700 r.

Przez cały XVII w. kolejni wielcy konsulowie prowadzili bardzo ekspansywną politykę, której nauczyli się od swoich irlandzkich przodków - prowadzili liczne wojny z tubylcami oraz zakładali własne osady, głównie na wybrzeżu morskim i w dolinie Missisipi. W efekcie obszar republiki w ciągu zaledwie 100 lat powiększył się ponad pięciokrotnie, z państwa obejmującego obszar Eire Nuy i delty Missisipi rosnąc do roli amerykańskiej potęgi obejmującej rodzimą wyspę, większość doliny Missisipi oraz wielkie obszary Ameryki Środkowej.