FANDOM

Sebert II (1248 - 1287) - król Anglii w latach 1286-1287 z dynastii Karolingów. Urodził się w 1248 r., na dworze swojego ojca, Burharda. Imię otrzymał po swoim dziadku, Sebercie I Wielkim. Po zdobyciu przez Burharda tronu w 1251 r. to Sebert został jego potencjalnym następcom. Książę dawał po sobie znać liczne talenty - był świetnym administratorem i zarządcą, zaś jego młody wiek daje szanse na kolejne, długie i pokojowe rządy. Te nadzieje zdawały się spełniać w 1285 r., kiedy po zgonie swojego ojca Sebert został koronowany na króla. Jego panowanie dobrze się zapowiadało - nowy król twardo chwycił ster rządów i zaczął zaprowadzać swoje porządki. To jednak nie wszystkim przypadło do gustu. Książę frankijskiej Bretanii - Baldwin, prawdopodobnie za namową cesarza Amadeusza I Wspaniałego, nie mającego w interesie silnego państwa po drugiej stronie Kanału La Manche zorganizował zamach. Zatruty posiłek okazał się wystarczający, by zabić młodego, dobrze rokującego króla. Jego następcą został jego jedyny syn, piętnastoletni Sebert.