FANDOM

Królestwo Lotaryngii - potocznie nazywane państwem środkowofrankijskim, powstałe na mocy traktatu w Verdun. Obecnie jedno z silniejszych państw w Cesarstwie.

Historia

W 843 roku na mocy traktatu w Verdun, powstało państwo środkowofrankijskie, a władcą został najstarszy syn Ludwika Pobożnego, Lotar, który zachował tytuł cesarski. Jednak w upływie pół wieku Lotaryngia straciła koronę cesarską i wiele ziem na rzecz odnowionego Cesarstwa Franków pod przewodnictwem Francji zachodniej. Przez następne wieki królestwo zmagało się z buntami jednak zmieniło się to w II poł. XI w. kiedy to Lotaryngia zdołała podbić niemal całą Bawarię właściwą. W kolejnym wieku Lotaryngia zdołała podporządkować sobie całą Bawarię, lecz z pod jej panowania zdołało się wyzwolić niepodległe księstwo Brabantu, które niedługo potem zostało podbite przez Cesarstwo. Było o serią porażek Lotaryngii która w XIII wieku utraciła całe Niderlandy, większość zdobyczy w Austrii oraz ziemię w Królestwie Włoch.  Lecz państwo środkowofrankijskie zdołało odbić się od dna i ponownie zdobyło ziemię w Bawarii, część Niderlandów oraz zyskało wiele ziem, kosztem Królestwa Niemiec. Niestety w wyniku dziedziczenia Lotaryngia została dołączona do Cesarstwa Franków.

Zdołała się ona uwolnić około roku 1444. Posiadało ono swoje rdzenne terytorium oraz księstwo Brabantu, księstwo Ansbach i arcybiskupstwo Salzburgu za wasali. Przez następne lata Lotaryngia wzmacniała swoją pozycję zdobywając wiele ziem kosztem zachodnich księstw w tym cesarzy Burgundzkich. Następnie państwo Lotara wplątało się w wojnę z Królestwem Niemiec, którą wygrało zdobywając kilka nowych prowincji. Obecnie Lotaryngia jest w sojuszu z Królestwem Polski oraz jest najsilniejszym elektorem w cesarstwie.

Galeria

Lotar870

Lotaryngia po traktacie z Verdun, około 870 roku.

Lotar900

Ziemie Lotaryngii około 900 roku.

Lotar1000

Lotaryngia w 1000 roku.

Lotar1100

Terytorium Lotaryngii w 1100 roku.

Lotar1200

Lotaryngia w 1200 roku.

Lotar1300

Lotaryngia na niedługo przed dołączeniem do Cesarstwa w 1300 roku.

Lotar1400

Lotaryngia po dołączeniu do Cesarstwa w 1400 roku.

Lotar1500

Ziemie lotaryńskie w 1500 roku.

Lotar1600

Oraz w 1600 roku.