FANDOM

Daniel Uchański - Doradca królowej Gertrudy II oraz genialny wojskowy który wprowadził w państwie wiele innowacji dotyczących wojska.

Historia

Pochodzący z Lubusza Daniel, jako iż mieszkał niedaleko zachodnich granic Królestwa, od małego do czynienia zarówno z wojskiem polskim, jak i lepszymi technologicznie wojskami zachodnimi.

Do wojska dołączył mając zaledwie kilkanaście lat, jednak wykazał się dopiero podczas wojny z Królestwem Pomorza, podczas którego awansował do rangi oficera.

Brał też udział w kolejnych prowadzonych przez Polskę wojnach, a po jednej z nich stał się komendantem twierdzy Lubusz. Daniel, dzięki popularności i sławie zyskanych w trakcie wojen, został zaproszony przez Gertrudę II, zaledwie kilka miesięcy po wstąpieniu przez nią na tron, do Krakowa, gdzie mianowała go swoim doradcą.

Uchański jako doradca królowej przyczynił się do zdyscyplinowania oraz unowocześnienia wojska, co niektórzy nazywają Reformami Uchańskiego - to za jego czasów wprowadzono w królestwie m.in. Artylerię Konną, Nabój czy unowocześniono piechotę.