Megakampania Wiki
Advertisement

Cesarska Marynarka Wojenna Trójkorony - rodzaj sił zbrojnych, skupiający flotę wojenną Cesarstwa Trójkorony. Jej protoplastką jest Flota Królestwa Polskiego i Królewska Marynarka Wojenna.

Historia

Instytucja, wówczas nazwana Flotą Królestwa Polskiego (FKP) powstała w 1388 roku i cieszyła się ogromnym poparciem mieszczan ze względu na możliwość patrolowania basenu Morza Bałtyckiego. Cały czas była jednak instytucją prywatną, jednakże po 1411 roku ze względu na mocną rozbudowę linii brzegowej Zwinisława Sroga zreprywatyzowała Flotę. Pod koniec regencji Kazimierza II rozpoczęła się wielka reforma marynarki, jednak małe zainteresowanie króla flotą sprawiło iż niedługo po objęciu pełnej władzy, odszedł od tej idei na rzecz wielkiej reformy religijnej .W 1696 r. królowa Gertruda II przekształciła dotychczasową flotę w jednostkę w pełni profesjonalną i zawodową - Królewską Marynarkę Wojenną. Wraz z utworzeniem w 1725 r. Cesarstwa Trójkorony, Królewska Marynarka Wojenna zmieniła nazwę na Cesarską Marynarkę Wojenną Trójkorony.

Pierwsza bandera Królewskiej Marynarki Wojennej

Największe siedziby

  • Truso - fort i port nad morzem będący prawnie własnością cesarza (de facto rządziły tu jednak lokalne elity). Jest uznawane za swoistą stolicę najpierw FKP, a później Królewskiej Marynarki Wojennej i Cesarskiej Marynarki Wojennej Trójkorony, ponieważ tam znajduje się siedziba najważniejszych osób w tej organizacji.
  • Bornholm - na wyspie, która jest z jedną z ważniejszych na Bałtyku, prężnie rozwijało się szkutnictwo. Głównie ze względu na położenie, które zapewniało dobrze ukrytą zatokę.
  • Szczecin - w okolicach Szczecina jako byłej stolicy republiki o tej samej nazwie , dobrych admirałów i marynarzy nie brakowało, dlatego też tam zbudowano ogromny port.
Advertisement