Megakampania Wiki
Advertisement

882 - 883 - 884 - 885 - 886 - 887 - 888 - 889 - 890891892

Wydarzenia w Polsce

Styczeń - I wojna polsko-morawska o Śląsk - Dołączenie do wojny (po stronie Polski) szwagra Siemowita, wodza Wołogoszczan, Jaromara.

Luty - I wojna polsko-morawska o Śląsk - Dotarcie wszystkich armii Polskich do Kalisza.

Marzec - Wykrycie spisku organizowanego przez Jaromara z Wołogoszczy. Okazało się, że chce on zamordować króla Polski, Siemowita, ponieważ jego żona Wojsława była wtedy jego bezpośrednią następczynią. Bitwa pod Opolem - zwycięstwo Polaków. Wykrycie spisku organizowanego przez wasala Siemowita, Wańka, który fabrykował roszczenia do tronu Polskiego.

Kwiecień - Uwięzienie spiskującego przeciw królowi wysokiego wodza Kujawian, Wańka. Wykrycie spisku organizowanego przez Wojsławę, która usiłowała zabić Siemowita. Bitwa pod Kaliszem - Zwycięstwo propolskiej koalicji (Serbołużyczanie i Polacy).

Czerwiec - I wojna polsko-morawska o Śląsk - Bitwa pod Kruszwicą - Zwycięstwo Polaków.

Lipiec - I wojna polsko-morawska o Śląsk - Podzielenie Polskiej armii na dwie części by mogły one oblegać dwie prowincje jednocześnie. Początek choroby Siemowita.

Sierpień - I wojna polsko-morawska o Śląsk - Wkroczenie na tereny państwa Polskiego sojuszników Wielkomorawian, Neapolitańczyków.

Wrzesień - Październik - I wojna polsko-morawska o Śląsk - I Bitwa pod Oświęcimiem - Zwycięstwo Polaków w bitwie z Neapolitańczykami.

Październik - Powrót do zdrowia przez Siemowita.

Grudzień - I wojna polsko-morawska o Śląsk - II bitwa pod Oświęcimiem - Kolejne zwycięstwo Polaków nad Neapolitańczykami.

Grudzień - I wojna polsko-morawska o Śląsk - Zdobycie przez Polaków fortecy w Opolu.

Wydarzenia na świecie

Czerwiec - I wojna polsko-morawska o Śląsk - Atak księcia Czech na Rościsława króla Wielkich Moraw.

Urodzili się

Brak danych

Zmarli

Brak danych

Advertisement