Megakampania Wiki
Advertisement

1589 - 1590 - 1591 - 1592 - 1593 - 1594 - 1595 - 1596 - 1597 - 1598 - 1599

Wydarzenia w Polsce

Luty - Czeskie wojska pokonują niewielkie siły Chorwacji. Po za tym zdobycie dwóch kolejnych Chorwackich twierdz w Sławoni i w Torontal.

Kwiecień - nawrócenie Kalisza na Protestatyzm.

Maj - zdobycie kolejnych Twierdz Chorwackich.

Czerwiec - podczas, gdy my długo procowaliśmy nad tym, by niszczyć herezje podminająca Chrześcijańską wiarę władcy Szwecji ją przyjęli co gorsza wspierają oni wysiłki swych kaznodziejów nawracania na herezje naszą ludność to zaś podminowuje ciężką wy procowaną jedność religijną naszym królestwie król reaguje w sposób udawania, że coś robi z tym tracąc prestiż, a zyskując nieco dyplomacji.

Lipiec - król ma dyplomatyczny incydent król wykorzystuje celu uzyskania casus belli do Kijowa.

Sierpień - zdobycie kolejnych twierdz Chorwackich.

Wrzesień - wybuch buntu Polskich magnatów. Po za tym pierwsza bitwa z buntowanymi Polskimi magnatami.

Październik - druga bitwa z buntowanymi Polskimi magnatami.

Listopad - trzecia bitwa z buntowanymi Polskimi magnatami.

Wydarzenia na Świecie

Kwiecień - odkrycie wschodniego szlaku handlowego do Indii dało początek handlu przyprawami kontrolowanie przepływu takich towarów jak pieprz, czy na przykład cebula stało się ważniejsze niż kiedykolwiek handel ten kontroluje Irlandia. Co oznacza, że Irladczycy dotarli do Indii jako pierwsi.

Urodzili się

Brak danych

Zmarli

Brak danych

Advertisement