Megakampania Wiki
Advertisement

1583 - 1584 - 1585 - 1586 - 1587 - 1588 - 1589 - 1590 - 1591 -1592 - 1593

Wydarzenia w Polsce

Styczeń - Polska zyskuje nowego kardynała pochodzącego ze Skanii. Władysław Odrowąż znany filozof i doradca królewski stwierdza, że żadna teoria opisująca rzeczywistość nie jest możliwa i wiedzę można pozyskać jedynie podczas doświadczenia, król wykorzystuje jego teorię w celach propagandowych, aby pozyskać prestiż do budowy swej legitymacji.

Maj - powrócenie protestanckich kapłanów do Truso i nawrócenie miejscowej ludności z powrotem na tę herezję. Rozpoczęcie nawracania ludności Słupska z powrotem na protestantyzm. W odpowiedzi król wydaje akt ustawiania odpustu, który gwarantuje zawieszenie kar za swoje wyznanie innowierców i mają prawa takie same prawa jak katolicy.

Lipiec - król wprowadza kolejny etap do reformy morskiej. Są to galeony, które zostały utworzone przez obniżeniu baku i wydłużenie kadłuba. Zmiany konstrukcyjne poprawiły długość i stabilność, dzięki temu galeon stał się lepszą platformą dla dział. Kupcy z Krymu mają znowu problemy i proszą króla o pomoc, ten po raz kolejny chętnie jej udziela.

Wydarzenia na świecie

Brak danych

Urodzili się

Brak danych

Zmarli

Brak danych

Advertisement