Megakampania Wiki
Advertisement

1476 - 1477 - 1478 - 1479 - 1480 - 1481 - 1482 - 1483 - 1484 - 1485 - 1486

Wydarzenia w Polsce

Lipiec - król wprowadził kolejny element reformy handlowej, który zakładał wynajęcie zamorskich kupców, a także rozszerzenie prawa obywatelstwa na wysoko urodzonych obcokrajowców. Królestwo zyskało zarazem kolejny ród kupieckich. Na czele nowego rodu stał Władysław Beniowski, którego król wysłał do nowogrodzkiego węzła handlowego, by przesyłał stamtąd dobra prosto na Bałtyk. Niedługo później król miał szanse, by wprowadzić kolejny element reformy wielkiej armii, lecz postanowił się z tym wstrzymać, gdyż nie chciał zostawać za bardzo w tyle, jeśli chodzi o technologie, a także dlatego, że jak najszybciej chciał wprowadzić do użytku artylerię polową. Zauważono wtedy także pierwsze efekty wprowadzonego wcześniej elementu reformy wielkiej armii, gdyż rezerwy ludzkie znacząco wzrosły. Wtedy też zaczął on przygotowywać się do wojny z Tengryjską Nitrą, tak więc skierował swoje wojska na południe.

Październik - zmarł jedyny następca do tronu, a więc brat Miłobrata, Stefan. Był to najprawdopodobniej nieszczęśliwy wypadek, podczas testu nowo wprowadzanej artylerii działo obok którego stał nagle eksplodowało. Pojawił się wtedy problem z następcą dla króla Miłobrata.

Wydarzenia na świecie

Brak danych

Urodzili się

Brak danych

Zmarli

Stefan Lubomelski - jedyny następca króla Polski Miłobrata - przez co wzrosły niepokoje o następce tronu.

Advertisement